ТЕМА
УРОКУ: «Внутрішні кровотечі. ПМД»
МЕТА УРОКУ: розглянути можливі причини внутрішніх
кровотеч, їх основні симптоми та
наслідки;
формувати в
учнів спостережливість, спокій і
зібраність, вміння цілеспрямовано зробити все можливе для надання першої
допомоги;
виховувати
співчутливе ставлення до ближніх, розуміння своєї відповідальності за здоров’я
та життя потерпілих.
ТИП УРОКУ: засвоєння нових
знань.
ОБЛАДНАННЯ:
плакати на тему: «Ознаки кровотеч», «Базовий алгоритм першої допомоги» ,
підручники, відеофільм, презентація , роздатковий матеріал (тестові завдання ,
кросворди), гумові рукавиці, стерильні серветки, бинт, міхур для льоду.
СТРУКТУРА ХІД
УРОКУ УРОКУ
І.
Організаційний етап……………………………………………………..2 хв.
ІІ. Перевірка домашнього завдання………………………………………5 хв.
(Експрес опитування по темі «Рани.»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку………………………………………1 хв.
ІV. Актуалізація мотивації
учіння учнів………….........3 хв.
V. Вивчення нового
матеріалу………………………….20 хв.
Внутрішні кровотечі:
1) Явна
( спостерігається при сечоспусканні з кров’ю,
кровохаркання, блювота, кашель, випорожненнях);
2) Прихована (кров збирається в порожнинах
(черевній, легеневій).
Внутрішні кровотечі небезпечні і
приводять до летальних випадків.
Класифікація
І.
За причиною:
1) Механічні
- виникають через травми.
2) Арозивні
– при роз’їданні стінки судин некрозом, раковою пухлиною.
3) Діапедезні
– коли стінки судин починають пропускати кров
– авітаміноз, малярія, скарлатина.
ІІ. За об’ємом втраченої крові:
1) Легка
кровотеча менше 0,5л.
2) Середня
0,5-1л.
3) Тяжка
-1-1,5л.
4) Масивна
-1,5-2,5л.
5) Смертельна
-більше 2,5-3л.
6) Абсолютно
смертельна- перевищує 3-3,5л.
ІІІ. В залежності від пошкодженої судини
1) Паренхіматозна
– кров виходить із капілярів функціональної тканини внутрішніх органів –
печінка, нирки , селезінка і тд.
2) Венозна
3) Артеріальна
4) Капілярна
5) Комбінована
ІV. В залежності від локалізації:
1) Шлунково-кишкова кровотеча - кров попадає в органи травної системи , потім
згортається і покидає кишечник в вигляді чорного калу.
2) Гемоторакс
– кров виливається в плевральну порожнину.
3) Гемоперекард
– кров в навколосерцевій сумці.
4) Внутрішньочерепний
вилив . Після ЧМТ навіть 10 мл. крові достатньо для того , щоб викликати здавлення
мозкових структур: сліпоту, параліч і тд. Кров сама не може залишити черепну
порожнину. Внутрішньочерепна кровотеча
може початися і через декілька годин і навіть днів після удару.
5) Кровотеча
в середину суглобу не є небезпечною, але без лікування вона загрожує втратою рухової активності.
6) Різні
захворювання: перфоративна виразка шлунку, кишечника , цироз печінки, злоякісні пухлини,
тріщини, кровотечі гінекологічні (розрив кісти яєчника, відшарування плаценти,
після аборту, пологів).
Ознаки:
Ø Блідість
шкірних покривів
Ø Слабкість
Ø Головокружіння
Ø Прискорений
пульс
Ø «Мушки»
перед очима
Ø Потемніння
Ø Непритомність
Ø Холодний
піт
Ø Спрага
Ø Сонливість
Ø Падіння
артеріального тиску
Незначна крововтрата не завжди
супроводжується зниженням артеріального тиску і зміною частоти серцебиття.
Ø Розпізнати
кровотечу стравоходу , шлунка можна по блювоті темного кольору – кольору кавової гущі.
Ø Чорний
кал – кровотеча шлунка, підшлункової,
тонкого кишечника, а при геморої і товстого кишечника виділяється червона не
згорнена кров.
Ø Нехватка
повітря і утруднення дихання вказують що кров накопичується в плевральній
порожнині.
Ø Легеневі
кровотечі супроводжуються кашлем з кров’янистою
піною.
Крововилив
в мозок :
Ø Приступ
головної болі
Ø Головокружіння
Ø Нудота
, блювота
Ø Втрата
свідомості
Ø Порушення
мови
Ø Порушення
синхронності рухів
Ø Судоми
ПМД
1) 103
, 112
2) Холод
на область…
3) Забороняється
пити, їсти, анальгетики, та інші засоби, грілка.
4) Госпіталізація.
ü При носовій кровотечі - горизонтальне
або напівсидячи положення.
1. Первинне застосування нових знань (опрацювання ситуативних задач у групі)-5хв.
2.Самостійне застосування учнями нових знань (самостійне
вирішення підсумкових завдань)-5хв.
VI. Підсумки уроку-3хв.
VII. Повідомлення домашнього завдання-1хв.
Конспект уроку розробив
вчитель захисту Вітчизни
Тернопільської
школи допризовної підготовки
Довбаш С. Г.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Залиште, будь ласка, свій коментар, відгук, зауваження тощо. Щиро дякую!