29.01.17

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ 10 клас


  ТЕМА УРОКУ:    «Внутрішні кровотечі. ПМД»



МЕТА УРОКУ:  розглянути можливі причини внутрішніх кровотеч,  їх основні симптоми та наслідки;
формувати в учнів  спостережливість, спокій і зібраність, вміння цілеспрямовано зробити все можливе для надання першої допомоги;    
виховувати співчутливе ставлення до ближніх, розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілих.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: плакати на тему: «Ознаки кровотеч», «Базовий алгоритм першої допомоги» , підручники, відеофільм, презентація , роздатковий матеріал (тестові завдання , кросворди), гумові рукавиці, стерильні серветки, бинт, міхур для льоду.
                                СТРУКТУРА   ХІД УРОКУ  УРОКУ
 І. Організаційний етап……………………………………………………..2 хв.
ІІ. Перевірка домашнього завдання………………………………………5 хв.
(Експрес опитування по темі «Рани.»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку………………………………………1 хв.
ІV. Актуалізація мотивації учіння учнів………….........3 хв.
V. Вивчення нового матеріалу………………………….20 хв.

                                               Внутрішні кровотечі:
1)    Явна ( спостерігається при сечоспусканні з кровю, кровохаркання, блювота, кашель, випорожненнях);
2)     Прихована (кров збирається в порожнинах (черевній, легеневій).
Внутрішні кровотечі небезпечні і приводять до летальних випадків.
Класифікація
І.  За причиною: 
1)    Механічні - виникають через травми.
2)    Арозивні – при роз’їданні стінки судин некрозом, раковою пухлиною.
3)    Діапедезні – коли стінки судин починають пропускати кров  – авітаміноз, малярія, скарлатина.
ІІ. За об’ємом  втраченої крові:
1)    Легка кровотеча  менше 0,5л.
2)    Середня 0,5-1л.
3)    Тяжка -1-1,5л.
4)    Масивна -1,5-2,5л.
5)    Смертельна -більше 2,5-3л.
6)    Абсолютно смертельна- перевищує 3-3,5л.
ІІІ. В залежності від пошкодженої судини
1)    Паренхіматозна – кров виходить із капілярів функціональної тканини внутрішніх органів – печінка, нирки , селезінка і тд.
2)    Венозна
3)    Артеріальна
4)    Капілярна
5)    Комбінована
ІV. В залежності від локалізації:
1)    Шлунково-кишкова  кровотеча -  кров попадає в органи травної системи , потім згортається і покидає кишечник в вигляді чорного калу.
2)    Гемоторакс – кров виливається в плевральну порожнину.
3)    Гемоперекард – кров в навколосерцевій сумці.
4)    Внутрішньочерепний вилив .    Після ЧМТ навіть 10 мл. крові достатньо для того , щоб викликати здавлення мозкових структур: сліпоту, параліч і тд. Кров сама не може залишити черепну порожнину.   Внутрішньочерепна кровотеча може початися і через декілька годин і навіть днів після удару.
5)    Кровотеча в середину суглобу не є небезпечною, але без лікування вона  загрожує втратою рухової  активності.
6)    Різні захворювання: перфоративна виразка шлунку,  кишечника , цироз печінки, злоякісні пухлини, тріщини, кровотечі гінекологічні (розрив кісти яєчника, відшарування плаценти, після аборту, пологів).
Ознаки:
Ø Блідість шкірних покривів
Ø Слабкість
Ø Головокружіння
Ø Прискорений пульс
Ø «Мушки» перед очима
Ø Потемніння
Ø Непритомність
Ø Холодний піт
Ø Спрага
Ø Сонливість
Ø Падіння артеріального тиску
Незначна крововтрата не завжди супроводжується зниженням артеріального тиску і зміною частоти серцебиття.
Ø Розпізнати кровотечу стравоходу , шлунка можна по блювоті темного кольору  – кольору кавової гущі.
Ø Чорний кал  – кровотеча шлунка, підшлункової, тонкого кишечника, а при геморої і товстого кишечника виділяється червона не згорнена кров.
Ø Нехватка повітря і утруднення дихання вказують що кров накопичується в плевральній порожнині.
Ø Легеневі кровотечі супроводжуються кашлем з кровянистою піною.
Крововилив в мозок :
Ø Приступ головної болі
Ø Головокружіння
Ø Нудота , блювота
Ø Втрата свідомості
Ø Порушення мови
Ø Порушення синхронності рухів
Ø Судоми
ПМД
1)    103 , 112
2)    Холод на область…
3)    Забороняється пити, їсти, анальгетики, та інші засоби, грілка.
4)    Госпіталізація.
ü При  носовій кровотечі - горизонтальне  або напівсидячи положення.
1. Первинне застосування нових знань (опрацювання ситуативних задач у групі)-5хв.
2.Самостійне  застосування  учнями нових знань (самостійне вирішення підсумкових завдань)-5хв.
VI. Підсумки уроку-3хв.
VII. Повідомлення домашнього завдання-1хв.


Конспект уроку розробив вчитель захисту Вітчизни
                                    Тернопільської  школи  допризовної  підготовки
Довбаш С. Г.

                                                 





Немає коментарів:

Дописати коментар

Залиште, будь ласка, свій коментар, відгук, зауваження тощо. Щиро дякую!