30.08.20

СТАТУТ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО МІЖШКІЛЬНОГО РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ТМР


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                             Рішенням Тернопільської
                     міської ради
                                                               від “26” червня 2020 року №7/51/17

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
    1.1. ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ   має статус закладу загальної середньої освіти і є правонаступником Тернопільської школи допризовної підготовки м. Тернополя, створеної рішенням Тернопільської міської ради від 28 вересня 1992 року, знаходиться в комунальній власності Тернопільської міської територіальної громади.
 Повне найменування: ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
 Скорочене найменування: ТМРЦ ТМР.

       1.2. Місцезнаходження: ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО МІЖШКІЛЬНОГО РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ:
        вул. Багата, 7
        м. Тернопіль,
        Тернопільська область
        46008
        тел. 52-71-05
       1.3. ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІЖШКІЛЬНИЙ РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – центр) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, рішеннями сесії та виконавчого комітету Тернопільської міської ради, Положенням про відповідний тип закладу, власним Статутом.
      1.4. Засновником центру є Тернопільська міська рада.
      1.5. Центр є юридичною особою, що здійснює ресурсне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, а також забезпечує вивчення окремих предметів інваріантної та варіативної складових освітніх програм, має рахунки в установах банків, самостійний баланс,  штамп, печатку, ідентифікаційний номер.
     1.6.  Створення, реорганізація та ліквідація центру здійснюється згідно з чинним законодавством України.
     Статут центру затверджується засновником та реєструється згідно з чинним законодавством України.

     Зміни до Статуту розробляються  центром і його засновником на основі

чинного законодавства України та положення про відповідний тип центру, затверджуються засновником та реєструються згідно з чинним законодавством України.

        1.7. Центр самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
       Для здійснення статутної діяльності центр може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, здійснювати співпрацю у рамках державно-приватного партнерства, входити до складу освітніх округів у порядку, визначеному законодавством.         
       1.8. Трудовий колектив центру складається з директора, педагогічних та інших працівників. На працівників центру, які здійснюють викладацьку діяльність та/або мають педагогічне навантаження, поширюються вимоги до педагогічних працівників, встановлені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». Штатний розпис затверджується засновником.
      1.9.  У центрі визначена українська мова навчання.
      1.10. Навчання проводиться за очною (денною), дистанційною та індивідуальною формами здобуття освіти відповідно до Положень, які затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
     1.11 Поділ класів на взводи (групи) для вивчення  предмета «Захист України» здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.
      1.12. У центрі створюються та функціонують: педагогічна рада, методичне обєднання вчителів предмета «Захист України».
      1.13. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються Комунальним некомерційним підприємством «Тернопільська міська дитяча комунальна лікарня».
      1.13. Взаємовідносини центру з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладаються між ними.
                          
ІІ. ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО МРЦ
     2.1. Зарахування учнів (вихованців) до центру здійснюється наказом його керівника на підставі відповідної заяви батьків, інших законних представників учнів (вихованців).

     2.2. Директор  центру зобов’язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до центру, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

     2.3. Переведення учнів центру до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

            

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
      3.1. Центр здійснює самостійну та/або спільну діяльність із закладами загальної середньої освіти міста для виконання вимог державних стандартів загальної середньої освіти та стандартів спеціалізованої освіти.
      Центр забезпечує вивчення предмета «Захист України», та курсів за вибором, факультативів профорієнтаційного та іншого спрямування складових освітніх програм (навчальних планів), навчання учнів за мережевою формою здобуття освіти тощо.
      Центр може здійснювати інші види освітньої діяльності відповідно до наявних ліцензій.
      3.2. Заклади загальної середньої освіти міста, які направляють учнів до міжшкільного ресурсного центру, передають йому відповідно до наказів управління освіти і науки Тернопільської міської ради, педагогічне навантаження інваріантної та варіативної складових навчального плану, в обсязі якого забезпечується якісне оволодіння обраного напрямку навчання.
     3.3. Освітній процес у  центрі здійснюється відповідно до затверджених в установленому законодавством порядку освітніх програм, навчальних планів,  складених на основі типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.

    У робочому навчальному плані  центру конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

     Індивідуалізація і диференціація навчання у центрі забезпечується шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

Центр розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.
Освітня програма центру схвалюється педагогічною радою центру та затверджується його керівником.

     3.4. Центр забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

      3.5. Центр працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

     3.6. Центр  обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та свого Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

     3.7. Освітній процес у центрі здійснюється за груповою та індивідуальною формою навчання.

     3.8. Центр може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

    3.9. Учасниками освітнього процесу в центрі є учні, педагогічні працівники, інші спеціалісти, батьки або інші законні представники, представники інших закладів освіти, підприємств, установ, організацій, які беруть участь в його роботі.
         Права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну освіту», іншими актами законодавства, а також Статутом, колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.
      3.10. З метою забезпечення вивчення навчального предмета «Захист України» центр, як центр військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки, може згідно із діючим законодавством мати відповідні навчальні кабінети, стрілецький тир, навчальні місця для занять з вогневої підготовки, кімнату для зберігання зброї, смугу перешкод, стройовий плац, місця для метання ручних гранат, навчально-тренувальні комплекси тощо.
      3.11. Центр сприяє вибору учнями профільного навчання шляхом:
- проведення профорієнтаційної роботи серед учнів;
- впровадженням курсів за вибором, факультативів, гурткової роботи;
- проведення інформаційних та консультаційних заходів.
       Для учнів центр забезпечує умови для перевірки можливостей самореалізації в різних видах професійної діяльності.
      3.12. Навчальний рік у центрі починається 01 вересня поточного року і завершується не пізніше 01 липня наступного року.
Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою центру за погодженням із закладами загальної середньої освіти міста, у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
        3.13. Навчальні взводи юнаків та навчальні групи дівчат у центрі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до поданих списків закладів загальної середньої освіти міста.
Формування навчальних взводів (груп) завершується не пізніше 15 вересня поточного року.
        3.14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.
        3.15. Тривалість уроків у центрі становить: у 9-10-11 (12) класах – 45 хвилин.
       3.16. Для учнів 10-11 (12)-х класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета.
      3.17. Центр, крім обов’язкових навчальних занять, приймає участь в підготовці та проведенні міських заходів військово-патріотичного спрямування.
      3.18. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великої перерви (після третього уроку) – 30 хвилин.
      3.19. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану центру з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором центру.
      3.20.  Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
     3.21.  Залучення учнів до інших видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та річним навчальним планом центру, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
     3.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
                 
IV. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
      4.1  Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів центру визначаються Міністерством освіти і науки України. Центр може самостійно розробляти критерії оцінювання виходячи із специфіки вивчення предмета «Захист України», які приймаються на засіданні педагогічної ради центру та затверджуються відповідними  наказами центру.
      4.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджується Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності заносяться до оціночних відомостей, реєструються і відправляються в заклади загальної середньої освіти.
      4.3. Центр може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з управлінням освіти і науки Тернопільської міської ради.

V. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЦЕНТРІ
       5.1. Виховання учнів у центрі здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
       5.2. Цілі виховного процесу в центрі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
       5.3. У центрі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
       5.4. Дисципліна в центрі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту центру.
         Застосування методів фізичного та психічного насильств до учнів забороняється.


VI. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
         6.1. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, Положенням про центр, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку центру.

   6.2. Учень-особа, яка навчається і виховується в закладі.

   6.3. Учні закладу мають гарантоване державою право на:

- доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у центрі;

- безпечні і нешкідливі умови  навчання та праці;

- користування навчальною, матеріально-технічною, спортивною базою центру;

- участь в різних видах навчальної, науково практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень;

- участь в роботі органів громадського самоврядування центру;

- участь в роботі  клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

- повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

   6.4. Учні центру зобов’язані:

- оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

- підвищувати свій загальний культурний рівень;

- брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом центру, його Статутом;

- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників центру відповідно до Статуту та правил внутрішнього розпорядку центру;

- брати участь у різних видах трудової діяльності;

- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;

- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку центру;

- дотримуватися правил особистої гігієни.

   6.5. Учні центру залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці відповідно до Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

   6.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

   6.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіє державною мовою (для громадян України) або володіє державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я якої дозволяють виконувати професійні обов’язки.

   6.8. До педагогічної діяльності у центрі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

  6.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників центру, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

  6.10. Обсяг педагогічного навантаження затверджується відповідно до законодавства директором центру.

    Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

    Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

   6.11. Директор центру призначає завідуючих навчальними кабінетами, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку та статутом центру.

   6.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

    Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність центру, здійснюється лише за їх згодою.

   6.13. Педагогічні працівники центру підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

    За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання «старший учитель»,  «учитель-методист»,  та інші. З метою підвищення престижності педагогічної праці та стимулювання педагогічних працівників до педагогічного зростання здійснюється сертифікація педагогічних працівників відповідно до закону «Про повну загальну середню освіту».

   6.14. Педагогічні працівники центру мають право:

- самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоровя учнів;

- брати участь у роботі методичних об’єднань, інтегральних складових, нарад, зборів центру та інших органів самоврядування центру, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

- обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації;

- навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- проходити атестацію (сертифікацію) для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації (сертифікації);

- проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

- вносити керівництву центру і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення освітньої роботи;

- на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших обєднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

   6.15. Педагогічні працівники центру зобов’язані:

- забезпечувати належний рівень викладання предмета «Захист України» відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

- контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника центру;

-  сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоровя;

- виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виконувати Статут центру, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту), посадової інструкції;

- брати участь у роботі педагогічної ради;

- виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

- готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

- виконувати накази і розпорядження керівника центру, органів управління освітою;

- вести відповідну документацію.

   6.16. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку центру, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

   6.17. За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення:

 1) догана;

 2) звільнення.

   6.18. Права і обов’язки працівників та технічного персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку центру.

   6.19. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

-  створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

- звертатися до органів управління освітою, директора центру і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

- приймати рішення про участь дитини в спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності центру;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази центру;

- на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування центру та у відповідних державних, судових органах.

   6.20. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

- забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту центру;

- поважати честь і гідність дитини та працівників центру;

- постійно дбати про фізичне здоровя, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

- виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

   6.21. Інші права та обов’язки батьків або осіб, які їх замінюють, можуть бути обумовлені відповідними договорами.


VII. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
      7.1. Управління центром в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють засновник, директор, колегіальний орган управління, колегіальний орган громадського самоврядування та інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами.
     7.2. Безпосереднє управління центром здійснює директор, який призначається і звільняється з посади засновником закладу або уповноваженим ним органом з дотриманням вимог законодавства. Призначення на посаду здійснюється за результатами конкурсу. Заступник директора призначається на посаду та звільняється директором центру.
     7.3. Посаду директора закладу може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу педагогічну (військову) освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста,  організаторські здібності, фізичний і психологічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків та стаж педагогічної роботи (військової служби) не менш як три роки, який успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
     7.4. Директор центру:
 - здійснює керівництво трудовим колективом центру, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-  організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
 - створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку майном центру та його коштами;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
- забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильств;
- вживає заходи до  запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків;
- контролює медичне обслуговування учнів;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.
     7.5. Директор центру є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління центром.
     7.6. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
     7.7. Педагогічна рада розглядає питання:
- удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;   
 - планування та режиму  роботи центру;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
- участі в інноваційній та експериментальній діяльності центру, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
- морального та матеріального заохочення учнів та працівників центру;
- притягнення до академічної відповідальності учнів, працівників центру;
- педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю центру.
         Педагогічна рада схвалює стратегію розвитку центру та річний план роботи, освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання.
     7.8. Метою діяльності ради є:  
 - сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;
- об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку центру та удосконалення освітнього процесу;
-  формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління центром;
- розширення колегіальних форм управління центром;
-  підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.
           
VIII. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА                                         ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ

    8.1. Матеріально-технічна база центру включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, які знаходяться за адресою: м. Тернопіль, вул..Багата,7  вартість яких відображено у балансі.

    8.2. Майно, закріплене за центром, належить центру на правах оперативного управління та не може бути вилученням у нього, якщо інше не передбачено законодавством.

    8.3. Фінансування центру здійснюється Тернопільською міською радою або уповноваженим нею органом відповідно до законодавства.     

     Фінансово-господарська діяльність центру здійснюється на основі кошторису, що затверджується засновником з урахуванням пропозицій центру та відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативних актів.
    8.4. Центр має право придбати та орендувати необхідне обладнання й інші матеріальні ресурси, або в іншій спосіб набувати право власності або користуванням майном, немайнові права, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників, відповідно до законодавства України.

       8.5. Джерелами фінансування центру є:

- кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

- кошти фізичних, юридичних осіб;                                                                                         

-  кошти, отримані за надання платних послуг;

- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

-  інші джерела, не заборонені законодавством.

    Заборонено розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління.

    Доходи (прибутки) центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання центру, реалізації мети (цілей, завдань)  та напрямів діяльності, передбачених цим Статутом та іншими підзаконними актами.

   8.6. У центрі створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

    Кошти фонду загального обов’язкового навчання зберігаються на рахунку центру в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором центру.

    Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюються центром згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради центру, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

    Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюють органи місцевого самоврядування, управління освіти і науки Тернопільської міської ради, фінансово-контролюючі органи.

   8.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в центрі визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належить центр. За рішенням засновника центру бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

   8.8. Центр має право згідно із законодавством придбати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників центру.

   8.9. Звітність про діяльність центру ведеться відповідно до законодавства.

 

IX. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО


      9.1. Центр за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

    9.2. Центр має право відповідно до законодавства укладати договори про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими обєднаннями інших країн.

   9.3. Участь центру у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

         
X. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
10.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю центру здійснюється відповідно до вимог законодавства.
10.2. Інституційний аудит центру, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади з забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

XI. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЦЕНТРУ

      11.1. Припинення діяльності центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації відповідно до чинного законодавства України. При реорганізації відбувається перехід всієї сукупності прав та обов’язків центру до його правонаступника.

    11.2. Реорганізація центру здійснюється за рішенням Засновника відповідно до чинного законодавства.

    11.3. Ліквідація центру здійснюється:

- за рішенням засновника;

- за рішенням суду.

    11.4. Орган, який прийняв рішення про ліквідацію центру, встановлює її термін.

  11.5. Ліквідація центру здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною

органом, який прийняв рішення про ліквідацію.

    11.6. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження з управління справами центру.

    11.7. Ліквідація є завершеною, а заклад вважається таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію про припинення діяльності центру.

    11.8. Ліквідаційна комісія несе відповідальність за шкоду, заподіяну Засновнику, а також третім особам, при порушенні законодавства під час ліквідації.

    11.9. При ліквідації та реорганізації центру звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

    11.10. У разі ліквідації центру його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, виділення або перетворення).



      Міський голова                                                            С.В. Надал 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Залиште, будь ласка, свій коментар, відгук, зауваження тощо. Щиро дякую!